Un cop que l'associació forma part dels Registres d'entitats de la Generalitat i de l'Ajuntament de Vilanova, cal que es doni compte als dos registres d'aquelles renovacions o canvis que es produeixin a l'entitat. Els principals canvis que cal comunicar són:
- Renovació total o parcial de la Junta Directiva
- Modificació d'estatuts
- Canvi de nom (modificació d'estatuts)
- Canvi de domicili social
Altres documents a tenir en compte
La Generalitat recomana disposar de diferents llibres que facilitin les diverses dades que generarà la nostra entitat. Principalment recomana:
- Llibres de comptabilitat: Les associacions han de portar un llibre diari i un llibre d'inventaris i comptes anuals, llevat que no estan obligades a presentar la declaració de l'impost de societats.
- Llibre d'actes: Ha de contenir les actes de les reunions dels òrgans col·legiats, autenticades de la manera que estableixin els estatuts o, si no ho estableixen, amb la signatura del secretari i el vistiplau del president.
- Llibre de persones associades: Ha de contenir una relació actualitzada dels associats en el qual constin, almenys, les dates d'alta i de baixa de l'associació i el domicili.
Des de l'aprovació de la Llei 11/2005, de 7 de juliol, de modificació i derogació parcial de diverses lleis relatives a entitats públiques i privades en matèria de personal ja no cal legalitzar aquests llibres.